A. РЕКЛАМНИЙ РОЛИК
A-1. Продукти харчування
A-2. Напої безалкогольні
A-3. Напої алкогольні та слабоалкогольні
A-4. Товари та послуги для дому
A-5. Обладнання і техніка для дому
A-6. Аудіо, відео обладнання, електроніка, офісне обладнання
A-7. Здоров'я і краса
A-8. Мода та інші споживчі товари
A-9. Транспортні засоби та послуги, автосервіс
A-10. Туризм і подорожі, розваги, культура та спорт
A-11. Споживчі послуги та продаж в роздріб
A-12. Засоби та послуги зв'язку
A-13. Банківські, фінансові та страхові послуги, будівництво та продаж нерухомості
A-14. Реклама рекламних агенцій та засобів масової інформації
A-15. Корпоративна, іміджева реклама компанії
A-16. Соціальна реклама та благодійність
A-17. Інтернет фільми
A-18. Корпоративний фільм
A-19. Промо-ролики ТБ-передач і фільмів, ефірні заставки і анонси
A-20. Рекламні ролики для цифрових моніторів зовнішньої та внутрішньої реклами, мобільних телефонів і т
B. РЕКЛАМА В ПРЕСІ
C. ЗОВНІШНЯ РЕКЛАМА
D. РАДІО РЕКЛАМА
E. ВІДЕОМАЙСТЕРНІСТЬ
F. ДИЗАЙН
G. ІНТЕРАКТИВНА РЕКЛАМА
H. КРЕАТИВ В МЕДІА ПРОЕКТАХ
I. PR-ПРОЕКТИ
J. ПРОЕКТИ МАРКЕТИНГОВИХ СЕРВІСІВ
K. РЕКЛАМНІ КОМПАНІЇ

G-04-33. Tuc: Join the Yellow Side

АгенствоAdpro Ukrainian Partner of isobar
Творчий керівникTomas Gruzdys
Автор ідеїYana Gorbacheva
ПродуктCracker Tuc
ОписSituation
A year after the massive ATL-launch of Tuc in 2011, cracker category started decreasing. Meanwhile, its TA (18-30, urban) dealt with the aggressive advertising pressure and hardly noticed direct ads, trying to escape from boring daily routine and have fun, generated by someone else.

Challenge
To become a part of TA’s everyday life, while TA has no time for cracker.
To increase loyalty level (repeat purchases), keep sales level on declining market.

Idea
Yellow Side – platform of never-ending fun, content, games. Place without daily routine.

Solution
To involve users into deep communication with the brand, agency decided to create digital platform «The Yellow Side» , which together with promo-site, social networks and mobile applications brought daily fun and entertainment in TA’s life, creating TUC consumption moments. All activity was fun, simple and easy to share in Social networks.

Results
7000+ promo-activities participants (9 times exceeded the plan)
135 000+ web-site visitors (exceeded the plan by 35%)
+6000 fans in Vkontakte (+387%)
+5700 fans in Facebook (+27%)
Tuc consumption increased by 9% among internet users, while its consumption decreased by 32% among non-internet users
Склад творчої групиVitaliy Kulko – Production Director
Igor Tkachenko - Production Manager
Artem Brin – Designer
Denis Sakharov – Strategic Planner
Eugene Radchenko - Group Account Director