A. РЕКЛАМНЫЙ РОЛИК
A-1. Продукты питания
A-2. Напитки безалкогольные
A-3. Напитки алкогольные и слабоалкогольные
A-4. Товары и услуги для дома
A-5. Оборудование и техника для дома
A-6. Аудио- и видео оборудование, электроника, офисное оборудование
A-7. Здоровье и красота
A-8. Мода и другие потребительские товары
A-9. Транспортные средства и услуги, автосервис
A-10. Туризм и путешествия, развлечения, культура и спорт
A-11. Потребительские услуги и розничные продажи
A-12. Средства и услуги связи
A-13. Банковские, финансовые и страховые услуги, строительство и продажа недвижимости
A-14. Реклама рекламных агентств и средств массовой информации
A-15. Корпоративная имиджевая реклама
A-16. Социальная реклама и благотворительность
A-17. Интернет-видео
A-18. Корпоративный фильм
A-19. Промо-ролики ТВ-передач и фильмов, эфирные заставки и анонсы
A-20. Рекламные ролики для цифровых мониторов наружной и внутренней рекламы, мобильных телефонов и т. д.
B. РЕКЛАМА В ПРЕССЕ
C. НАРУЖНАЯ РЕКЛАМА
D. РАДИО РЕКЛАМА
E. ВИДЕОМАСТЕРСТВО
F. ДИЗАЙН
G. ИНТЕРАКТИВНАЯ РЕКЛАМА
H. КРЕАТИВ В МЕДИА ПРОЕКТАХ
I. PR-ПРОЕКТЫ
J. ПРОЕКТЫ МАРКЕТИНГОВЫХ СЕРВИСОВ
K. РЕКЛАМНЫЕ КАМПАНИИ

K-02-32. Слушай маму!

АгентствоEscape Digital Marketing Group
Творческий руководительЛеша Новиков
Автор идеиEscape Digital Marketing Group
ПродуктСеть ресторанов быстрого питания «Крила»
ОписаниеTask
Promote “We Give Lunches for Free” campaign in social media.
The Idea: one has a meal in Kryla – gets five checks to the amount of no less than 10 hryvnias – brings those to any Kryla restaurant – gets a lunch for free.
Approach
Who won’t ever give bad advice? Mom won’t. Who cares about their baby to be fed? Mom again!
Solution
Campaign “Do as the mom says!”. In the center of the campaign was the typical strict mother of all mothers advice: "Your mother said to collect the checks? Listen to your mother and you will receive lunch for nothing!".
How it was
We’ve created the layouts with strict moms and seeded them in social media (Facebook, VKontakte), in Kryla restaurants, on billboards and in subway.
It was a posters series with three characters who give lectures in a typical mommies-manner: “Didn’t mom tell you to collect the checks? Do as your mom tells you to – you’ll get a free lunch!”.
With using such an emotionally strong and relevant image of a mom we managed to reach out to our target audience.
Results
• 570 people took part in the promo
• This 570 people sent 2301 unique promo codes
• 250 people received at least one free meal
• the number of regular customers of "Kryla" and the size of the average transaction increased significantly.
Состав творческой группыЛеша Новиков – Креативный директор
Сергей Пушкарев – Арт-директор
Елизавета Внукова – Дизайнер
Александр Ничипорчук – Дизайнер
Анна Лаунец – Старший копирайтер
Антон Пустовой, копирайтер
Дарья Сенкевич-Давидец – Директор по работе с клиентами
Анастасия Соляник – Менеджер проекта
Настя Гузова – Менеджер проекта
Вид медиаoutdoor